20 July 2012

Ya Allah mengapa wanita sering menangis? )':

Ya Allah mengapa wanita sering menangis? )':

JawabNYA: Kerana wanita itu unik.
*AKU ciptakan ia sebagai makhluk istimewa,

...
#AKU kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,
#AKU lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
#AKU kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
#AKU teguhkan peribadinya untuk terus berjuang saat yang lain menyerah,
#AKU beri dia naluri utk mencintai anak-anak dalam keadaan apapun,
#AKU kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,
walau disakiti oleh orang-orang yang ia sayangi

Wanita makhluk kuat, tapi jika satu saat dia menangis itu kerana
AKU beri dia air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru .. sabarlah...=')

Wallahualam ....

No comments:

Post a Comment