17 September 2013

Alam baru di dunia yang sama :)

bismillahirrahmanirrahim. assalamualaikum . .

sekian lama sibuk sana sini beli barang2 keperluan dan macam2 lagi.. kini, aku berkesempatan menulis serba sedikit dari awal permulaanku ke 'alam baru di dunia yg sama' ini.. hehe

1/9/2013

hari pertama dan hari pendataran sebagai pelajar baru di UIAM. huhu sedih yang amat hari itu, dengan sedih xboleh balik rumah dan bertambah sedih haritu juga perut masuk angin dan cirit birit sampai badan lemah.. 2,3 malam menangis sbb sakit yg amat.. Allah Maha Mengetahui.. sob3 :'(

2/9/2013 dan seminggu

time ni cuma ada taklimat2 sikit utk pelajar baru dan kem ibadah.. kem ibadah seronok sgt malangnya 2 hari ja.. kem ibadah ni,aktiviti dgr ceramah, tidur di masjid utk bangun qiamullail dan usrah.. besttttt !





2 minggu lepas hari pendataran. 6/9/2013 - ada pelajar ex-cfs pj daftar sebagai pelajar baru.. malam ini lah bermulanya minggu taaruf yg sangat memenatkan... astagfirullah.. masyaAllah... penat3 !
selama 4 hari berlangsung minggu taaruf.. dari 5 pagi kena bangun siap2 utk ke masjid. dah la jauh. tapi tdk mengapa kalau niat kerana Allah.. hehe lepas tu balik 12 malam.. SETIAP HARI selama 4hari.
kadang2 rasa miggu taaruf seperti mggu TIDOQ ! huhu letih oiii sapa xmngantok..
sebenarnya mcm2 aktiviti.. tapi mataku xtahan.. terpejam juga.. hehe sempat snap picture sikit je lah.. huhu




dan paling syok dan bersemangat time nak angkat sumpah sebagai pelajar rasmi UIAM.. hehe time tu kuatkan suara.. hehe aku akan ingt sampai bila2 !!


satu g cultural night.. biasa2 ja.. haha xsempat habis kami2 dah balik.. hehe

dan hari2 seterusnya dah mula sibuk dgn pendaftaran kelas2 pembelajaran.. hehe

No comments:

Post a Comment